وبسایت چیست؟

تصویر

    خب ، حالا که فهمیدیم اینترنت چیه ، میریم سراغ وب سایت ! همه ما در وبگردی هایمان ، با سایت های مختلفی رو به رو شدیم که هر یک کار های جورواجوری بلدن انجام بدن!! مثلا بعضی هاشون لوازم ، وسایل ، فایل ها و چیز میز های مختلف می فروشن ، یه تعدادی برایمون امکان ارتباط با دیگران رو ایجاد می کنند و...

    وبسایت ها از چه اجزایی و با که هدفی ایجاد شدن؟ توضیح کوتاهی در این مورد بخوانیم :

    یک وب سایت مجموعه ای از اسناد ، اطلاعات و پرونده هخایی است که از متن ، گرافیک ، رنگ ، لینک و قالب بندی تشکیل شده است که برای ایجاد ارتباط با کاربران تشکیل می شوند.

    وب سایت ها معمولا با یک نام که به آن دامنه (Domain) گفته می شود فراخوانی می شوند و نوشتن آن با www. شروع شده و با .com یا .ir یا .org و... تمام می شوند مانند www.ascoweb.rzb.ir که با دامنه .ir ثبت شده است. البته www. جزو دامنه محسوب نمی شود و می توان آدرس را به صورت ascoweb.rzb.ir هم نوشت. در واقع برای نظم دادن به فضای کل اینترنت مرسوم است که سایت ها را با www. شروع کنند ، البته دلایل دیگری هم دارد که تخصصی هستند.

    www مخفف World Wide Web است که ترجمه فارسی آن " وب جهان گستر " می باشد. استفاده از www در ابتدای نام دامنه ، توافقی بین سازمنان های ارائه دهنده خدمات وب است ، به این منظور که نام ها از یک پروتکل تبعیت کنند.

    Com مخفف Commercial به معنی تجاری است. Ir هم به همین شکل ، مخفف کلمه Iran است و یک دامنه ملی محسوب می شود.

 

    در پست قبلی به وب سرور ها هم اشاره ای شده بود ، به طور خیلی مختصر بگم که : وب سرور سیستمی است که وظیفه آن ، پاسخ به درخواست مرورگر وب و ارسال صفحات وب به کاربران می باشد. وقتی یک نام دامنه را در مرورگر وب خود تایپ می کنید، مرورگر شما درخواستی را برای یک وب سرور که در آن فایل های وب سایت قرار گرفته است ، ارسال می کند. مرورگر شما این فایل ها ، تصاویر یا فیلم ها را دانلود می کند و آنها رو روی صفحه ، نمایش می دهد.

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش